0 (266) 249 06 60 - 0 (505) 812 17 83 - 0 (554) 618 25 62can@canhukukgrup.comEski Kuyumcular Mah. Gelin Sok. Karaman Apt. A Blok No:1/10 Merkez / BALIKESİR

Davalarımı neden Avukat ile takip etmeliyim ?

Ceza hukukumuzdaki “zorunlu müdafiilik” şartları gibi bazı istisnalar haricinde davalarınızı elbette kendiniz avukatınız olmadan da takip edebilirsiniz. Özellikle günümüzdeki teknolojik gelişmeler ile UYAP sisteminin de entegre olduğu e-devlet sistemi üzerinden veya Uyap abonelikleri ile duruşma günleriniz veya davanızın aşamaları eskiye nazaran  daha rahat takip edilebilmektedir.

Fakat, Hukuk sistemimiz bir kurallar bütünü olup davanın esası kadar usulü de çok önemlidir. Her dava türünün kendine has unsurları, yasal şartları mevcuttur. Bu kapsamda ayrıntıya girmeden en basit haliyle dahi ;  zamanaşımı – hak düşürücü süre, ilk itirazlar, görev – yetki kuralları, davaya cevap süresi, delil listesi sunma süresi, bilirkişi raporuna itiraz süresi, kısmi dava – belirsiz alacak davası şartları, ıslah – talep artırım dilekçeleri , dava öncesi  S.G.K.  veya  ilgili idareye başvuru şartı, zorunlu arabuluculuk süreci, uzlaştırma süreci gibi birçok usule ilişkin kural mevcuttur. Bu sebeplerden, davanın esasında da olduğu kadar usulünde de vekile ihtiyaç olduğu aşikardır.

Toplumda en basit olarak görülen bir  “anlaşmalı boşanma”  davasında dahi  ilk etapta akla gelmeyecek birçok aleyhe netice doğabilmektedir. Büromuza sıklıkla, haricen hazırlanan (internet üzerinden bulunan şablonlar ile veya ehil olmayan bir kişiye yazdırılarak )  anlaşmalı boşanma protokolü neticesinde boşandıktan sonra protokoldeki eksik veya muallak bırakılan noktalar yüzünden yeni davalar ile karşılaşan ve maalesef zamanında almadığı hukuki yardım nedeniyle süreci zora sokmuş durumdaki vatandaşlarımız müracaat etmektedir.

Bu sebeplerden, Can Hukuk Bürosu olarak her türlü hukuki işleminizde mutlaka bir avukat ile beraber hareket etmenizi tavsiye ederiz. Maalesef ülkemizde “önleyici hizmet” kültürü oturmadığından, tabiri caizse “ iş işten geçtikten sonra ” meslektaşlarımıza yapılan müracaatlarda örneğin  cevap süresi / delil sunma süresi dolduktan sonra veya kaybedilen bir davanın temyizi aşamalarında vekilinizin sunabileceği hizmetin çok daraldığını unutmayınız.

MENÜLER

FAALİYET ALANLARIMIZ

İLETİŞİM

Eski Kuyumcular Mah. Gelin Sok. Karaman Apt. A Blok No:1/10 Merkez / BALIKESİR
0 (505) 812 17 83 (Av. Mehmet Can Demirci)
0 (554) 618 25 62 (Av. Cangül Demirci)
can@canhukukgrup.com
Yasal Uyarı : Bu internet sitesi, 1136 sayılı Avukatlık Kanunu, Türkiye Barolar Birliği Reklam Yasağı Yönetmeliği ve Türkiye Barolar Birliği Meslek kuralları gereğince herhangi bir reklam unsuru taşımamakta olup, sadece bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu sitede yer alan içeriğin her hakkı saklıdır.